loading...
مرجع خبری استقلال
فرهاد مجيدى بازدید : 184 شنبه 16 اردیبهشت 1391 نظرات (1)
به نظرم بازی با الریان یکی از بازی‌های خیلی خوب ما در لیگ آسیا بود که طی آن سه گل زدیم. اگرچه که موقعیت‌های زیادی ایجاد کردیم و باز هم می‌توانستیم دروازه حریف را باز کنیم، اما در کل روزی بود که در خط حمله خوب حمله کردیم و در دفاع هم خوب دفاع کردیم تا هوادارانی که به استادیوم آمده بودند راضی از ورزشگاه به خانه بروند.
*پیش از بازی نسبت به انتقاداتی که به خط حمله شده بود صحبت کردی، اما با دو گلی که در این بازی زدی به نظر توانستی تا از هجمه این انتقادات کم کنی.
من صحبت کلی کرده بودم چرا که معتقدم وقتی تیمی به گل می‌رسد همه در آن نقش داشته‌اند همان‌طور که وقتی گل می‌خورد همه مقصر هستند. الان هم در این دو گلی که من زدم همه تیم سهیم هستند، از پژمان و حنیف در دفاع آخر بگیرید تا منی که آن جلو توپ را وارد دروازه کردم. در واقع همه ما به یک اندازه تلاش می‌کنیم، ولی گاهی فشار بیش از حد روی مهاجمان وارد می‌شود که نمی‌توانند گلزنی کنند. ضمن اینکه اگر گلی هم نمی‌زدیم با دوندگی و فضاسازی بالا سعی می‌کردیم دیگر هم‌تیمی‌هایمان را صاحب موقعیت کنیم. در همین بازی با صبا، پژمان منتظری زمانی به گل رسید که خط هافبک و حمله برای او موقعیت ایجاد کردند. اینها حداقل وظایف مهاجمان است.
*کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی که پس از پیروزی استقلال داشته، اعلام کرده بود که گلزنی آرش برهانی، استقلال را در صعود به مرحله بعد نزدیک‌تر کرد.
همه تیم ما برای این مهم زحمت کشید. در واقع گل‌های من و گل شریفات حاصل تلاش و انگیزه‌ای بود که در همه بچه‌ها وجود داشت. ما می‌خواستیم که ببریم و این خواست مجموعه استقلال بود که از آقامدد گرفته تا هواداران همه به آن ایمان داشتند و خدا را شکر که این اتفاق هم افتاد.
*جدا از گلزنی در بسیاری از صحنه‌ها، با برهم زدن نظم دفاعی حریف سعی می‌کردی تا برای دیگر بازیکنان هم موقعیت‌سازی کنی.
در این بازی موقعیت‌های زیادی داشتم که از دو تای آنها استفاده کردم. به نظرم تیم در فاز حمله عملکرد خوبی داشت و واقعا می‌توان گفت که نمره قبولی گرفتیم. دوست دارم تا در کنار گلزنی، فضاسازی هم برای هم‌تیمی‌هایم بکنم و فکر می‌کنم اگر فشردگی بازی‌ها و خستگی لیگ همراه استقلال نبود در آسیا بسیار قاطع‌تر از این عمل می‌‌کردیم و در نقش مدعی اول ظاهر می‌شدیم.
*لحظه‌ای که برای زدن پنالتی پشت توپ ایستادی، استرس نداشتی؟
استرس داشتم، اما فکر می‌کنم استرس هواداران خیلی بیشتر از من بود. به هرحال موقعیتی نصیب تیم شده بود و من باید به استرس غلبه می‌کردم تا بتوانم گلزنی کنم. خدا را شکر توانستم این مهم را انجام دهم تا هواداران هم راضی باشند.
*حالا کار استقلال برای صعود راحت‌تر شد و یک تساوی در ازبکستان می‌تواند تیم را به مرحله بعد ببرد.
اول از همه بگویم که این تیم نسف‌کارسی را باید در همین تهران می‌بردیم. واقعا در روزی که روز استقلال نبود بازی قابل‌قبولی را ارائه دادیم و اگر آن روز، روز ما هم می‌شد، می‌توانستیم حداقل با سه گل نسف را شکست دهیم. الان هم فکر و ذکرمان این است که با امتیاز از ازبکستان برگردیم و این را باید بگویم تیمی که بیشترین بازی را کرده و بیشترین زحمت را تا اینجا کشیده، به نظرم فقط استقلال بوده که با شرایط سخت هر چهار روز یک بازی، نتایج خوبی هم گرفته است.
*بلافاصله حالا باید راهی آبادان شوید برای رویارویی با نفت.
شرایط سختی داریم، تعداد سفرهای‌مان واقعا‌ زیاد است و بازی حساسی هم در آبادان داریم، اما باید به عشق هواداران و به خاطر همه زحماتی که از اول راه، کل خانواده استقلال با هم کشیده‌اند، نتیجه‌ بگیریم.
*قهرمانی را که عملا از دست دادید، درست است؟
اصلا دوست ندارم در مورد این فکر بکنم که استقلال قهرمان نمی‌شود و حالا باید برای نایب قهرمانی بجنگیم. این نکته را نباید فراموش کنیم که استقلال اولین تیمی بود که امسال سهمیه آسیایی سال بعدش را با قهرمانی در جام‌حذفی قطعی کرد، درست برعکس سال قبل که به عنوان آخرین تیم راهی آسیا شدیم. من معتقدم امسال به تیم‌های ته‌جدولی امتیازهای بدی دادیم اگرچه که در هر بازی انگیزه شکست آنها را داشتیم، با این‌حال فکر کنم رتبه‌ای که الان داریم، فقط به خاطر دست‌کم گرفتن حریفان است وگرنه به شخصه معتقدم استقلال واقعا پتانسیل قهرمانی ایران را بیشتر از هر تیمی داشت.
*هواداران بسیاری هم برای حمایت از استقلال به آزادی آمده بودند.
جای تشکر دارد که برای روحیه‌دهی به ما به ورزشگاه آمدند و تا لحظه آخر حمایت کردند، یک‌جورهایی حضور آن همه جمعیت باعث شد قطری‌ها کُپ کنند و خدا را شکر که به ما کمک کردند برای پیروزی در این بازی مهم.
*اعتراض میلاد میداودی و مهدی امیرآبادی هم باعث شد تا با وجود پیروزی استقلال حواشی حول تیم به وجود بیاید. نظرت در این خصوص چیست؟
من به این خاطر در این مورد صحبت می‌کنم که چون این دو جزو دوستان صمیمی‌ام هستند و به آنها نزدیکم.
اول در مورد میلاد بگویم که به نظرم یکی از روزهای خیلی خوبش را پشت‌سر می‌گذاشت و این روز خوب می‌توانست با گلزنی برای او تکمیل شود، اما این اتفاق نیفتاد. متأسفانه همه فکر کردند که او از تعویضش ناراحت شده اما فقط به خاطر این بود که نتوانست گل بزند. در خصوص مهدی هم باید بگویم که تا موقعی‌ که در رختکن بودم چیزی نشنیدم، اگر هم مسئله‌‌ای بوده در خانواده استقلال قابل حل است و فکر نمی‌کنم مشکلی باشد که برای تیم دردسرساز شود.
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط عباس در تاریخ 1348/10/11 و 11:14 دقیقه ارسال شده است

موفق پيروز باشيد . رو مرجع استقلال بيشتر كار كنيدشکلکشکلکشکلکشکلکشکلک
پاسخ : چشم ان شا الله تا تا بستون تمامش ميكنم قالبو عوض ، يه دامنه . خوبه


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    آیا استقلال به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا صعود می کند ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 14
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 33
  • باردید دیروز : 23
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 63
  • بازدید ماه : 56
  • بازدید سال : 678
  • بازدید کلی : 7,467
  • کدهای اختصاصی